Firmy, gdy chcą uzyskać dobrą pozycję na rynku, powinny się odpowiednio zaprezentować. Obok oferty towarów jednym z ważkich wyróżników przedsiębiorstwa powinien być dedykowany sklep internetowy.
To rozwiązanie, które dosyć mocno odzwierciedla indywidualny pomysł przedsiębiorcy na organizację ekspozycji oraz realizację zamówień. Dzięki wyjątkowemu projektowi dedykowanego sklepu internetowego można podwyższać wartość zakupów – np. poprzez prezentację komplementarnych produktów lub indywidualnych promocji. Można także udostępniać klientom inne korzyści wzmacniające sprzedaż – różnego rodzaju porównywarki, wizualizacje, nagrania video produktów.
Znaczny wpływ na komentarze na temat platformy e-commerce zyskuje jakość komunikacji z personelem. W odniesieniu do dedykowanego sklepu internetowego – przy pomocy osobnego panelu dla poszczególnych sprzedawców – dostarczamy funkcje, takie jak status realizacji zamówień, raporty albo różnego typu komunikatory.
Należy także pamiętać o marketingowym aspekcie dedykowanego sklepu internetowego. Layout serwisu i układ kart produktowych oddziałuje na rozpoznawalność serwisu. Stworzenie ich od nowa okaże się bardziej skuteczne, niż podmiana podstron z towarami dostarczanych w gotowych projektach. Dedykowane sklepy internetowe gwarantują zdecydowanie więcej możliwości w opracowywaniu user experience, niż byłoby to prawdopodobne w sprzedawanych systemach sprzedażowych, promowanych w branży e-commerce.