Obecna gospodarka wymusza na przedsiębiorstwach idealne dostosowanie do potrzeb odbiorców. gdy planuje się spełnić wszystkie ich wymagania, do prowadzenia sprzedaży potrzebny okaże się system dedykowany. Jego stworzenie daje profity również samemu przedsiębiorstwu, gdyż tworzy ono przewagę konkurencyjną. Dzięki systemowi dedykowanemu można zaoferować odbiorcom usługi i produkty, których nie posiadają u siebie konkurenci. Można również przeprowadzać transakcje szybciej, sprawniej i z mniejszym ryzykiem błędów.

Jedną z najważniejszych kwestii, jakie warto wziąć pod uwagę opracowując system dedykowany jest spektrum oczekiwań organizacji. Nie warto kopiować już istniejących programów, ponieważ nie mamy wglądu do kodu systemu i powinniśmy rekonstruować jego elementy wyłącznie nieefektywną techniką testów i eksperymentów. Tymczasem system dedykowany zamawia się właśnie po to, by odpowiadał on indywidualnym procesom funkcjonującym w środowisku firmy. Kluczowymi częściami tworzenia systemu dedykowanego jest bowiem opracowanie mądrego planu, następnie zrealizowanie zadań informatycznych i wypróbowanie gotowego oprogramowania – także z udziałem przyszłych klientów.