Gdy marka posiada opracowany pomysł na biznes, standardowe rozwiązania mogą okazać się dla niej niewystarczające. Mimo że najczęściej, wspominając o indywidualnym tworzeniu projektów, ma się na myśli aplikacje internetowe lub portale WWW, to niezmiernie ciekawe rezultaty może przynieść również utworzenie dedykowanego sklepu internetowego. Przedsiębiorcy mogą wdrożyć w serwisie e-commerce funkcje precyzyjnie dopasowane do potrzeb ich klientów. Mają też łatwiejszą ścieżkę do wypróbowywania innowacji.
Dedykowany sklep internetowy projektowany jest w stu procentach na zamówienie. Nie oznacza to mimo wszystko, że dostawca IT opracowujący podobne narzędzie nie sięgnie po wypróbowane i bardzo dobrej jakości komponenty, oferowane w branży. Funkcjonują aplikacje informatyczne, które zdecydowanie wzmacniają np. bezpieczeństwo klientów. Należy z nich skorzystać, zamiast tworzyć od nowa to, co jest już stworzone.
Zadaniem dedykowanego sklepu internetowego jest ułatwianie składania zamówień, oraz wzrost wartości kupowanych produktów. Unikalne rozwiązania IT mogą mieć wpływ jednak także na jakość pracy osób nadzorujących stronę sklepu, udostępniając im przydatne opcje. Aby rozwiać obawy przedsiębiorstw, które rozważają własny plan platformy sprzedażowej, warto przypomnieć, że większość dużych marek e-commerce decyduje się właśnie na dedykowane sklepy internetowe oraz platformy sprzedaży.